Retrobi
2010.09.03. 20:29
Amikor gyerek voltam sajnos nem volt pedálos Moszkvicsom de bárhol megláttam, mindig megcsodáltam a kapcsolható első világítást és a kormányozható kerekeket. Valahogy ezek az emlékképek maradtak meg bennem.
Sok év / évtized/ elteltével kisfiam születése után szereztem be az elsőt, egy kék 3.szériás 88-as pedálost. 1. kép
A gyűjtőszenvedélyem ami eddig különböző életkoromban más és más tárgyakra irányult, ezután a Moszkvicsokat vette célpontba. Ha már van egy 3-as szériás akkor bizony kell mellé egy 2-es szériás is. Ez meg is történt. Kerestem itt-ott az országban, hírdetéseket böngésztem mert itt ahol élek nem találtam.
Szép lassan gyarapodott az „állomány”. Változatos szín kombinációkkal találkoztam és ez még izgalmasabbá tette a keresést és a gyűjtést. Csak az eredeti példányokat kerestem állapottól függetlenül, bár 1-2 átfestett is „becsúszott”. Voltak hiányosak is amiket később kiegészítettem a hiányzó alkatrészekkel. A gyári kormányok sem hiányozhatnak róluk és lassan ezek száma is gyarapodott.
Időközben megismertem az egyes típusokat, így a hiányzó átmeneti vagy más néven köztes és az 1. szériás Moszkvicsból is beszereztem egy-egy szép eredeti darabot.
93-as: A műbőr ülés nem gyári. Ez műanyag üléses gyárilag.
A kettes szériás 81-esek:
És a ritkább korai típus. Ez 74-es.
A 75-ös
Ez pedig a 81-es „lyukas felnis” átmenetim:
Az első szériás 71-es és 73-as évjárat.
Csoportképek:
A Moszkvicsok gyűjtése mellett, külön kitértem a gyári kormányaik gyűjtésére is. Ezek közül néhány sérült állapotban került hozzám de valamennyi a gyári stiftel és rúddal.
75. 74.-es kettes és a 73-as gömbi.
az 1980-as moszkvics
2x 1978
1974 és 1976
|