Embecska
2010.08.20. 00:24
Mint sok gyereknek,nekem is pedálos moszkvics volt az első autóm.Pontosabban közös volt a bátyámmal.A járgány egy 1986-os 3-szériás moszkvics volt,nagyapánk vette a miskolci Gömbös játékboltban a főutcán,legalábbis nagymamám így emlékszik.Különos ismertetőjele volt hogy a moszkvics embléma helyére nagyapánk egy igazi porsche emblémát helyezett.Hogy honnan szerezte az rejtély.
Ha búcsúban,vidámparkban jártunk akkor is a pedálos moszkvicsok társaságát kerestük.
Szóval így kezdődött minden.Aztán mi megnőttünk,a moszkvics viszont nem,így az leamortizálódott a sok csomagtérfedélen ülés miatt.Kerekei a gokart alatt landoltak,a kaszni pedig kallódott a kert végében egészen addig amíg egy nagytakarítással a Méhbe landolt.Később szereztünk egy másikat a havertól,de az se volt hosszú életű ilyen használat mellett,ha jól emlékszem törésteszteket hajtottunk végre rajta....
Aztán sok sok évvel később,kb 8.osztályos lehettem már amikor megláttam egy pedálost az egyik ház udvarán.Előtörtek az emlékek,így hát becsöngettem hogy érdekelne engem az a kisautó.Ingyen megkaptam és jó messziről hazacipeltem gyalog.Ez egy zöld 79-es volt eléggé rozsdásan.Na vele kezdődött meg a gyűjtőszenvedély,mai napig becses darabja gyűjteményemnek.Először sötétkékre kentük le ecsettel,utána pirosra,aztán világosabb kékre.
Mikor lett kompresszorunk,elkezdtem azzal festeni a járgányokat ecset helyett.Erről is letoltam az összes kb 6 réteg festéket és visszafújtam az eredeti színére.
Lett internetünk és azon létrejött egy pedálos moszkvics fórum.Rögtön írtam is bele,na ekkor kapott el igazán a gépszíj,mert képeket,infókat találtam és hasonló "elvetemült" embereket.Ezen a fórumon született az ötlet hogy kéne egy weboldal ami a pedálos moszkvicsokkal foglalkozik,én elvállaltam a létrehozását,ezt az oldalt olvasod éppen
Innentől kezdve folyamatosan jártam a méh telepekre,lestem az udvarokat,kérdeztem a haverokat.Meg is lett az eredménye,szépen elkezdtek gyűlni a járgányok a garázsban.Nem számított milyen roncs,elhoztam mindent.Voltak dúrván karambolos leleteim is,de ezek nyilván csak alkatrésznek maradtak meg.Volt hogy a mező közepén találtunk kiégve egyet,nem számít,az is kellett nekem.KATT
Vettem egy rigát csak azért mert adtak mellé moszkvicsot is.Szóval a garázs szépen megtelt kismoszkviccsal,bár már lada is volt közte egy meglehetősen rossz állapotú,ez volt az első ladám,természetesen méh szökevény.
Aztán jött a többi projekt,a méh telepről és az internetről folyamatosan szereztem az autókat.A garázs kevésnek bizonyult,így a lakás felé vettem az irányt járgányaimmal.Minden járgányomnak meg van a maga története,hosszú lenne leírni.A legérdekesebb talán az ovi-lomi amiről bővebben ITT OLVASHATSZ.
Ami a legmesszebbről jött az egy gömbi németországból,ebay-en vásároltam.Nagyon szerettem volna egyet már régóta,de nem találtam,így külföldről hozattam jó drágán.Poén az hogy utána nem sokkal a méh telepen belebotlottam egy másikba,aztán jött a többi,de jelenleg 3db van. KATT
Volt egy időszak amikor egyedi járgányokat álmodtam meg,ekkor született a rendőr lada,főtaxis lada,rat-look moszkvics,rat-look gömbi.KATT Ezeket már azóta eladtam.
A legritkább autóm egy kis "csajka" szerűség amit a méhből mentettem ki borzalmas állapotban és nagyon hiányosan.Szinte az egészet újra kellett építeni,pótolni a rengeteg hiányzó alkatrészt. Már egy másik gyűjtőnél van. KATT
Van egy 75-ös és egy 77-es "sportkocsim". Több darab is átment már a kezemen mire gyárit sikerült találni. KATT
Manapság az eredeti állapotú,gyári fényezésű gépeket kedvelem jobban,ezért a gyűjteményemet próbálom úgy alakítani hogy minél több ilyen legyen benne.
Ezek itt a pedálos ladáim,mind gyári fényezéssel KATT
Ezek a gyári 3.szériás moszkvicsaim: KATT
Itt láthatóak a gyári 2.szériás gépeim: KATT
Átmeneti járgányaim: KATT
|